The EU in your Country Svarbus teisinis pranešimas
Kontaktiniai duomenys | Paieška tinklavietėje EUROPA
Europos Komisija rūpinasi geresne vartotojų apsauga nuo saulės
Išsiųskite šį tinklalapį el. paštuIšsiųskite šį tinklalapį el. paštuPrintPrint
2007-07-09

Šią vasarą imta palaipsniui taikyti naująją aiškesnę apsaugos nuo saulės poveikio gaminių ženklinimo tvarką, kuri bus naudinga vartotojams. Naujosios etiketės, įskaitant naująjį UVA logotipą arba žymą ant gaminių ir draudimą vartoti klaidinančius terminus, kaip antai: „visiškai nepraleidžiantis saulės spindulių“ ar „visapusė apsauga“, yra atsakas į 2006 m. rugsėjo mėn. priimtą Komisijos rekomendaciją dėl apsaugos nuo saulės poveikio gaminių. 

    Komisija, bendradarbiaudama su valstybėmis narėmis, vykdo informavimo kampaniją, kuria siekiama ne tik paaiškinti naująją apsaugos nuo saulės poveikio gaminių ženklinimo tvarką, bet ir geriau informuoti apie įvairias priežastis, kodėl apsaugos nuo saulės gaminiai turėtų būti tik viena iš daugelio priemonių, būtinų norint apsisaugoti nuo saulės UV spinduliuotės. Jau imta palaipsniui taikyti patobulintą ženklinimo tvarką − 20 % apsaugos nuo saulės gaminių ji bus taikoma jau šią vasarą.                                                                                                          

    Už vartotojų teisių apsaugą atsakinga Komisijos narė Meglena Kuneva sakė: „Kad vartotojai galėtų tinkamai pasirinkti, jiems reikia aiškios ir tikslios informacijos apie apsaugos nuo saulės poveikio gaminius. Turime pabrėžti, kad nuo saulės poveikio saugantys gaminiai – tai tik viena iš priemonių, būtinų norint tinkamai apsisaugoti nuo saulės poveikio.“ Už sveikatą atsakingas Komisijos narys Markos Kyprianou teigė, kad „tinkamai naudojamos apsaugos nuo saulės poveikio priemonės gali apsaugoti nuo odos vėžio, tačiau vien jų nepakanka. Kiti apsaugos būdai: ilgai nebūti saulėje, didžiausio saulės aktyvumo valandomis būti šešėlyje, dėvėti galvos apdangalus ir saulės akinius.“

    Patobulintas ženklinimas

    Komisijos kampanijoje pristatomi būsimi apsaugos nuo saulės gaminių ženklinimo patobulinimai, kurių buvo reikalaujama 2006 m. rugsėjo mėn. Komisijos rekomendacijoje dėl gaminių, apsaugančių nuo saulės poveikio, veiksmingumo ir dėl teiginių apie šiuos gaminius. Pagal šią rekomendaciją:

    –        formuluotės, kaip antai: „visiškai nepraleidžia saulės spindulių“ arba „100 % apsauga“, daugiau neturėtų būti vartojamos.  Priemonių, visiškai apsaugančių nuo UV spinduliuotės, nėra, nors apsaugos nuo saulės poveikio gaminiai dažnai ženklinami užrašais „visiškai nepraleidžiantys saulės spindulių“ arba „visapusė apsauga“,;

    –        norint padėti vartotojui pasirinkti tinkamą apsaugos nuo saulės poveikio gaminį, greta nurodomo įprasto apsaugos nuo saulės poveikio veiksnio (SPF) turėtų būti užrašomos standartinės formuluotės („minimali apsauga“, „vidutinė apsauga“, „didelė apsauga“ ir „labai didelė apsauga“);

    –        Tikslesnis gaminio ženklinimas nurodantUVA apsaugos lygį:UVB spinduliuotė yra nudegimo priežastis, o UVA spinduliuotė yra ankstyvo odos senėjimo priežastis, be to, ji silpnina žmogaus imuninę sistemą.Abi spinduliuotės rūšys labai didina odos vėžio riziką.Vadinamuoju apsaugos nuo saulės poveikio veiksniu (SPF) nurodomi tik nudegimo nuo saulės (UVB spinduliuotės) laipsniai, o UVA spinduliuotės poveikio laipsnis nenurodomas.Gaminiai, apsaugantys tik nuo UVB spinduliuotės, gali sukelti apgaulingą saugumo pojūtį, nes jie neapsaugo odos nuo pavojingų UVA spindulių.  Pramonės įmonės ima ženklinti savo gaminius etiketėms su standartine UVA žyma, kurioje nurodomas skaičiais išreikštas minimalus apsaugos nuo UVA spinduliuotės laipsnis, atitinkantis apsaugos nuo saulės poveikio veiksnio lygį ir pagrįstas standartizuotu bandymų metodu.
    Faktai apie apsaugos nuo saulės poveikio priemonių pramonę

    –        Kaip nustatyta naujausioje Europos Komisijos rekomendacijoje standartinį UVA apsaugos nurodymo būdą ir naująjį ženklinimą palaipsniui ims taikyti ir kosmetikos pramonė.Galutinai ši tvarka bus įdiegta tik 2008 m. vasarą, nes 2007-ųjų etiketės jau išspausdintos.Tai nereiškia, kad kiti gaminiai neužtikrina tinkamos apsaugos nuo UVA spinduliuotės.Kol kas vartotojams patariama skaityti visą etiketės tekstą.

    Ką vartotojai turėtų žinoti šią vasarą?

    Jau 2007 m. vasarą vartotojai pastebės, kad gaminiai rinkoje ženklinami naująja tvarka.  Tačiau vartotojams patariama apsaugos nuo saulės poveikio gaminius naudoti tik kaip vieną iš daugelio būdų apsisaugoti nuo saulės poveikio. Kitos priemonės:

    –       vengti saulės spindulių didžiausio saulės aktyvumo valandomis, paprastai 11−15 val.;

    –        jei saulės išvengti neįmanoma, vilkėti nuo saulės saugančius drabužius,taip pat dėvėti galvos apdangalus ir saulės akinius.

    –       saugoti nuo tiesioginių saulės spindulių kūdikius ir vaikus;

    –        naudoti tokios apsaugos nuo saulės poveiko priemones, kurios saugo ir nuo UVB, ir nuo UVA spindulių;

    –        naudoti pakankamą apsaugos nuo saulės poveikio priemonės kiekį.Tinkamai naudoti priemonę yra ne mažiau svarbu, nei nuspręsti, kokią priemonę pasirinkti.Norint užtikrinti nurodytą apsaugos nuo saulės veiksnį, reikia sunaudoti 2 mg/cm² priemonės.Tai maždaug 36 gramai (6 arbatiniai šaukšteliai) apsaugos nuo saulės kremo suaugusio asmens kūnui.Paprastai vartotojai sunaudoja tik maždaug pusę šio kiekio.Kad apsaugos lygis nesumažėtų, išsimaudžius ar nusišluosčius rankšluosčiu reikia pakartotinai užsitepti tokį pat kiekį.  Toliau pateikiamos piktogramos, kurios bus naudojamos šiems ir kitiems su saulės poveikiu susijusiems faktams bei skaičiams, pateiktiems pridedamoje atmintinėje, patvirtinti.  Komisijos vartotojų tinklavietė

     

    Informavimo kampanija

    Kitais metais Komisija ir savanoriško susitarimo partneriai įvairiose valstybėse narėse vykdys kampaniją: jie pasitelks tokias priemones kaip tinklavietės, spauda, plakatai, bendradarbiavimas su kelionių organizatoriais ir reklama. Faktai apie apsaugos nuo saulės poveikio priemonių pramonę:ES – didžiulė ir tolydžio auganti apsaugos nuo saulės poveikio priemonių rinka.2005 m. apsaugos nuo saulės poveikio priemonių mažmeninės prekybos vertė (mažmeninės prekybos kainomis) Europoje buvo daugiau kaip 1,3 mlrd. EUR. 2006 m. ES prekyba šiomis priemonėmis šiek tiek padidėjo.  ES apsaugos nuo saulės poveikio priemonių rinkoje dominuoja Europos įmonės: iš dešimties didžiausių ES tiekėjų tik trys yra ne Europos įmonės, o jų gaminiai sudaro maždaug 10 % rinkos.

    Paskutinį kartą atnaujinta: 25 Liepa 2007  | Išsiųskite šį tinklalapį el. paštu | Į viršų
    © 2023. Visos teisės saugomos.