IP/07/1532
Briuselis, 2007 m. spalio 17 d.
Socialinių teisės aktų
vykdymo kelių transporto sektoriuje užtikrinimas. Komisija
teikia pagrįstą nuomonę 8 valstybėms
narėms
Šiandien Europos Komisija nusprendė
žengti paskutinį žingsnį prieš oficialiai pateikdama
skundą Teisingumo Teismui, t. y. Graikijai, Italijai, Lietuvai,
Liuksemburgui, Portugalijai, Rumunijai, Slovakijai ir Jungtinei Karalystei
dėl nepranešimo apie nacionalines priemones, kuriomis į
šių šalių nacionalinę teisę būtų
perkelta Direktyva 2006/22/EB, išsiųsti
pagrįstą nuomonę. Direktyvoje nustatomos būtiniausios
sąlygos naujoms taisyklėms kelių transporto sektoriuje (dėl
vairavimo trukmės ir poilsio
laikotarpių[1]
ir dėl skaitmeninių tachografų
įrengimo[2])
įgyvendinti. Neįgyvendinusios šios svarbios direktyvos
valstybės narės neturi teisinių priemonių, būtinų
sąžiningai konkurencijai šiame sektoriuje skatinti ir eismo
saugai didinti.
„Veiksmingai ir greitai į nacionalinę teisę perkelti
šį svarbų teisės aktų dėl vairuotojų
vairavimo trukmės ir poilsio laikotarpių suderinimo paketą yra
itin svarbu ne tik tam, kad vidaus rinka tinkamai veiktų, bet ir tam, kad
būtų laikomasi socialinių teisės aktų ir didinama eismo
sauga. Tokioje konkurencingoje kelių transporto rinkoje negalime
valstybėms narėms leisti taikyti skirtingų taisyklių“,
– sakė už transportą atsakingas Komisijos Pirmininko
pavaduotojas Jacques’as Barrot.
Ši Tarybos ir Europos Parlamento direktyva, kuri
į nacionalinę teisę turėjo būti perkelta iki
2007 m. balandžio 1 d., kartu su socialiniais teisės aktais
(dėl profesionalių vairuotojų vairavimo trukmės ir poilsio
laikotarpių) sudaro vadinamąjį socialinį kelių
transporto paketą. Direktyva siekiama, kad socialiniai teisės aktai
būtų teisingai ir vienodai įgyvendinti. Tinkamai užtikrinti
teisės aktų vykdymą – tai ilgą laiką buvo laikoma
silpnąja vieta – ypač svarbu sektoriuje, kuriam būdingas
menkas pelningumas, intensyvi konkurencija ir didelis rinkos spaudimas.
Direktyvoje nustatytos aiškios profesionalių vairuotojų
išdirbtų valandų tikrinimo taisyklės (laipsniškai
trigubinant patikrinimus nuo dabar atliekamų 1 % visų
išdirbtų dienų patikrinimo iki 3 % 2010 m., kartu tarp
valstybių narių atliekant mažiausiai 6 suderintas
patikrinimų operacijas). Joje skatinamos valstybių narių
institucijų, atsakingų už kelių transporto sektoriaus
teisės aktų vykdymą (už ryšius Bendrijoje
atsakingų įstaigų paskyrimas, bendrų mokymo programų
įgyvendinimas, aprūpinimas patikrinimų standartine įranga),
tarpusavio bendradarbiavimo priemonės bei reikalaujama, kad valstybės
narės sukurtų elektroninę keitimosi informacija sistemą ir
įdiegtų rizikos įvertinimo sistemą.
[1] Kaip nustatyta
Reglamente (EB) Nr. 561/2006.
[2] Reglamentas (EEB) Nr.
3821/85.
|